Spongyabob Monopoly (2007-es kiadás)2018.03.11. 11:23
Sziasztok!
Ma a 2007-es kiadású Spongyabob Monopoly-t szeretném bemutatni Nektek.
A játék 8 éveskor felett ajánlott 2-6 játékos számára.
A doboz tartalma:
1 db játékszabály
1 db kihajtogatható játéktábla
Műanyag épületek (Rózsdásrákollók, Spongyabob Ananászháza)
2 db dobókocka
7 különböző címletű játék pénz
a meséből is jól ismert fém játékfigurák (Spongyabob, Patrik, Tunyacsáp, Rák Úr, Szandy, Csillag Patrik, Csigusz + egy fém, amelyen Plankton van)
Kártyák (mentő öv, kincsesláda, telek és közmű)
A játék előkészítése:
A kártyákat állítsuk be a doboz közepén lévő fakókba. Osszuk ki a játékosoknak a kezdő pénzösszeget a következő címletekben:
2x500 dollár
4x100 dollár
1x50 dollár
1x20 dollár
2x10 dollár
1x5 dollár
5x1 dollár
Keverjük meg a mentő öv és a kincsesláda kártyákat és helyezzük a megfelelő mezőre a táblán. A játékosok válasszanak figurákat és helyezzék a Start mezőre.
A játékot 2 játékmódban lehet játszani. A játék előkészítése mind két módnál a fentebb említett módon történik.
1. Játékmód – Hagyományos Monopoly
A mostani példában 3 játékos játszik majd ebből 2 a játéktáblán egy pedig a bankos lesz. A két játékos akik a táblán játszanak a kiválasztott figuráikat a Start mezőre állítják és a nyílnak megfelelő irányba haladnak körbe a táblán. Az első játékos dob a 2 db dobókockával, majd lelépi a dobott értéket.
A játéktáblán különböző mezők vannak:
- a mesében felelhető helyszínek
- a mesében lévő járművek
- közművek
- fizetős mezők (hónapdolgozója, buborék adó)
- kincsesláda mező: itt egy kincsesláda kártyát kell húzni és végrehajtani a benne lévő feladatokat
- mentő öv: itt húzni kell egy mentő öv kártyát és végre kell hajtani a benne lévő feladatokat
- irány a börtön: ha ebbe a mezőbe lép valaki át kell lépni a börtön/csak látogatóban mezőre
- börtön/csak látogatóban: ha a nélkül lépünk erre a mezőre, hogy előtte az irány a börtön mezőre léptünk volna csak látogatóban vagyunk. Ha viszont úgy lépünk bele, hogy előtte az irány a börtön mezőre léptünk akkor háromszor próbálhatunk duplát dobni, ha ez nem sikerül 50 dollárt kell adnunk a bankosnak.
- ingyen parkolás: itt semmi feladatunk nincs
- start mező: ha körbeértek a játéktáblán és átépítek a start mezőt vagy bele léptek 200 dollárt kaptok.
A jármű, a helyszín és a közműmezők alján minden jármű és helyszín ára fel van tüntetve. Ha valaki bele lép bár melyik helyszín, jármű vagy közmű mezőbe ha még egyik játékos sem vásárolta meg akkor eldöntheti, hogy megvásárolja vagy sem. Ha viszont egy olyan közmű, jármű vagy helyszín mezőre lép amelyet valaki már megvásárolt fizetni-e kell annak a játékosnak aki megvásárolta.
A helyszín mezők különböző színűek ez nagyban befolyásolja a fizetendő összeg mértékét:
Helyszíneknél:
- Ha valakinek például a piros helyszín mezőkből csak egy vagy két mező van meg akkor a megvásárláskor kapott telek kártyán az üres telek bérleti díjánál lévő összeget kell kérni a játékosoktól.
- Ha valakinek a piros helyszín mezőből meg van mindegyik (ebben az esetben három) akkor az üres telek bérleti díjnak dupláját kérheti a játékos ha még nincs rajta épület.
Járműveknél:
Attól függ a fizetendő összeg, hogy mennyi jármű van annak a játékosnak a tulajdonában akinek a járművére léptünk. Az összegeket a jármű kártyákon találjuk meg.
Közműveknél
Összesen két közmű kártya van a játékban (víz és energia szolgáltató)
- ha valaki az egyik a tulajdonában van és valaki belelép dobnia kell a két kockával és meg kell szorozni az értéket néggyel és annyit kell fizetni a közmű tulajdonosának
- ha valakinek mind két közmű a tulajdonában van akkor ha valaki belelép valamelyik közműbe akkor dobnia kell a két kockával a dobás összegét meg kell szorozni tízzel és azt az össget kell kifizetni a közmű tulajdonosának.
Építkezés:
Építkezni csak akkor lehet ha valakinek mind három vagy kettő telek kártya meg van egy adott színből. Ekkor vehetünk rá összesen négy darab ananászházat és egy rózsdásrákollót. Az épületek vétel ára a telekkártyákon található.
Ha már van épület is az egyik helyszín mezőn akkor a bérleti díj mindig aszerint alakul, hogy mennyi ananászház van rajta vagy csak rózsdásrákolló vagy ananászházak is és rózsdásrákolló is.
Ha valaki nem tudja kifizetni azt az összeget amit ki kellene fizetni a banknak vagy egy játékos társának akkor a tulajdonában lévő telkeket járműveket és közműveket zálogba adhatja. A telkek és a járművek zálogértéke a kártyák hátoldalán láthatók. Ha eldöntöttük mit vagy miket szeretnénk zálogba adni akkor a zálogba adott kártyát, kártyákat zálogértékükkel felfelé helyezzük magunk elé az értéket pedig kifizeti nekünk a bank, hogy kifizethessük azt az összeget ami miatt zálogba tettük a telkeinket vagy járműveinket vagy közműveinket. A zálogba helyezett telkeknél, járműveknél, közműveknél ha valaki rálép nem kell bérleti díjat fizetni. A zálogba helyezett kártyákat úgy tudjuk kiváltani ha kifizetjük a banknak a zálog értékét ha ez megtörténik újra bérleti díjat kell fizetni ha valaki belelép.
A játék célja:
Csak egy játékos maradhat a játék végére. Egy valaki minden játékost csődbe visz és neki lesz a legtöbb telke, járműve, ingatlana és pénze. Csőd akkor alakul ki ha sem a zálogba helyezett kártyákból sem pedig a nála lévő készpénzből nem tudja kifizetni a tartozását.
2. Játékmód – A Plakton szabály szerint
A játék előkészítése ugyan úgy történik mint az első játékmódban viszont a játékmenetben van egy pár különbség:
1. A Planktont ábrázoló érmét az egyes mezőre Plankton Laborjára
2. Csak egy dobókockára lesz szükségünk.
3. Plankton akkor lép ha az egyik játékos egyest dob, ilyenkor először Planktont léptetjük egyel előre aztán léphet az egyest dobó játékos is egyet.
4. Ha Plankton egy helyszínen, egy járművön vagy közművön áll és az egyik játékos is arra a mezőre lép akkor az adott mezőn lévő helyszín, jármű vagy közmű ingyen a játékosé lehet nme kell kifizetni a vételárat.
5. Ha Plankton rajta áll például egy helyszínen és az már valakinek a tulajdonában van és egy másik játékos rálépet akkor dupla bérleti díjat kérhettek üres telek esetén akkor is ha az adott telekből színből még csak egy van nálatok.
6. Ha Plankton eléri a Rózsdásrákolló mezőt a játéknak vége. Minden játékos összeszámolja a nála lévő készpénzt, telkek, ingatlanok, járművek és közművek értékét és az nyer akinek a legtöbb pénze van.
Fontos még megemlíteni, hogy mindkét játékmódban kereskedhettek egymás között a telkekkel, járművekkel, közművekkel. Például: Ha valakinek már van 2 db kék telek kártyája és az utolsót megvette egy másik játékos ha a két játékos megegyezik egymás között egy összegben akkor az a játékos akinek meg van a 2db kék telke és megegyezett a másikkal akinek egy van, hogy X összeget adok neked az egy kék telekért a másik játékos pedig bele egyezik akkor meg veheti tőle a hiányzó telket és ezt követően építkezhet is a telkekre az aki megvette a hiányzó egy kék telek kártyát.
Mivel a játék 2007-ben jelent meg sajnos a boltokban már nem kapható ezért azt javaslóm ha szeretnétek beszerezni keressétek ingyen hirdető oldalakon hátha valaki megválna tőle.
Szerző: Dóra
|